Algemene Voorwaarden
Deze Algemene Voorwaarden maken onderdeel uit van al onze afspraken. Op deze website vindt u altijd de laatste versie.
1. Wanneer gelden deze algemene voorwaarden?
Deze voorwaarden gelden wanneer u een product koopt of laat maken en/of een dienst van Krabben orthopedische schoentechniek afneemt. Andere voorwaarden zijn niet van toepassing.2. Onze offertes
Onze offertes zijn altijd vrijblijvend en maximaal 30 dagen geldig.3. Wat koopt u bij ons?
Op de website, in onze brochure en tijdens gesprekken tonen wij u voorbeelden en modellen van onze producten. Omdat sprake is van maatwerk, kunnen de eigenschappen van de aan u geleverde producten afwijken op elementen zoals kleur, (pas-) vorm en/of werking.4. Welke prijs betaalt u?
U betaalt de prijs die wij vooraf hebben gecommuniceerd. Prijzen zijn altijd inclusief BTW maar excl. eventuele verzendkosten. Als u de opdracht geeft om eerder bestelde producten te wijzigen, zijn daar mogelijk kosten aan verbonden die in rekening worden gebracht.5. Wanneer en hoe betaalt u?
U betaalt onze facturen bij levering. De producten en diensten worden soms (deels) vergoed door uw zorgverzekeraar. Mocht u verzekering niet of deels vergoeden dan dient u het verschil zelf te betalen. U kunt bij ons pinnen. Het navolgende geldt in alle gevallen:Betaalt u niet op tijd? Dan incasseren wij onze vordering(en). In dat geval brengen wij naast het openstaand factuurbedrag wettelijke rente én buitengerechtelijke incassokosten bij u in rekening. Heeft u nog niet alles betaald? Dan blijven alle door ons geleverde producten ons eigendom.
6. Wat is de rol van uw ziektekostenverzekeraar?
U bent onze klant en u bent verantwoordelijk voor de betaling. Ook als de factuur deels door uw zorgverzekeraar wordt vergoed, blijft u verantwoordelijk voor de betaling totdat het gehele factuurbedrag is voldaan. Als wij op basis van de informatie over uw ziektekostenverzekering meent dat de factuur, al dan niet deels, rechtstreeks aan de ziektekostenverzekeraar kan worden gezonden, zullen wij dat doen. Het gestelde onder 5. blijft altijd van toepassing.7. Wanneer kunnen wij de overeenkomst met u beëindigen?
Wij kunnen de overeenkomst met u (direct en zonder tussenkomst van de rechter) ontbinden als:- u komt te overlijden;
- u niet langer bevoegd bent om zelfstandig over uw vermogen te beschikken:
- u of uw zorgverzekeraar onze facturen niet tijdig betaalt;
- het ernaar uitziet dat onze facturen niet zullen worden betaald.
In al deze gevallen worden de kosten van onze werkzaamheden tot het moment van ontbinding in rekening gebracht. Let wel: ontbinding betekent dat wij de plichten uit onze overeenkomst(en) niet meer hoeven na te komen, doch daarbij geldt wel dat de kosten tot het moment van ontbinding, door u zullen moeten worden voldaan.
8. Hoe is onze werkwijze? Hoe verloopt de levering?
- Voor de vergoeding van bepaalde producten en diensten door uw zorgverzekeraar, is een verwijzing nodig van een (huis)arts. In sommige gevallen is ook goedkeuring van uw zorgverzekeraar noodzakelijk. Tenzij u schriftelijk aangeeft de kosten zelf te betalen, beginnen wij pas met de productie of levering na verwijzing en/of goedkeuring. Ongeacht voorgaande blijft art. 5a altijd van kracht.
- Het vervaardigen van orthopedische producten is zeer arbeidsintensief. Als wij een levertijd opgeven, dan is dat altijd indicatief. Wij doen ons best, maar u kunt hier geen rechten aan ontlenen. Onze levertijden gelden dan ook niet, zoals de wet dat zegt, als fatale termijnen.
U heeft recht op garantie op de door ons geleverde producten. De garantietermijnen verschillen per product en kunt u vinden in onze brochure (‘Kwaliteitszorg, garantie en klachten’). Wordt er geen specifieke garantietermijn voor uw product vermeld? Dan geldt een garantietermijn van 3 maanden op pasvorm en materiaal.
Alle garanties gelden alleen bij normaal gebruik. De garantie geldt niet in geval van:
- normale slijtage;
- schade door onzorgvuldig gebruik (zoals het niet naleven van gebruiks- en onderhoudsvoorschriften);
- veranderingen aan uw lichaam (benen en/of voeten) of gezondheidssituatie, waardoor producten niet meer passen.
Mochten er problemen ontstaan, dan dient u deze binnen 21 dagen aan ons door te geven. Als u dat niet doet, vervalt het recht op garantie.